27 02 2013



LLUCHA POL ASTURIANU, OFICIALIDÁ YA!

27 02 2013

EL FUTURU D’ASTURIES TA  NES TOS MANES.

ASTURINA



El cine magico

27 02 2013

Fuimos a una discoteca les mios amigues y yo.Fui a baillar y vilu, a un mozu rubiu con güeyos azules que nun paraba de mirame, averar al mio y entro. Y asi llebamos un añu saliendo y un dia dio-y por llevame al cine y nel cine en cuenta de poner la pelicula que dibamos a ver punxéronme un video del declarandome el so amor y me pidio matrimoniu .



Asturianu, Oficialidá Ya!

27 02 2013

L’Asturianu le mas una llingua a cual nosotros comunicamos y tenemos el derecho de falar la nuestra llingua como el resto de les otres.

Asturianu, Oficialidá Ya!



lluchando pola llingua

27 02 2013

Nun me gustaría que la nuesa llingua se perdiese.



Beyonce

27 02 2013

Beyoncé Giselle Knowles; Houston, 1981) Cantante de rhythm and blues, pop y soul estadounidense. Integrante de Destiny’s Child, el grupu femenín de R&B más famosu de la hestoria, con más de 33 millones de discos vendíos en tol mundu, el so carisma, la so guapura y el so talentu halo convertíu nuna de les dives musicales del momentu.

Nacida en Houston, Texas, el 4 de setiembre de 1981, Beyoncé, a quien los sos amigos llamen cariñosamente Bee y Juju, yera fía de Tina Knowles, diseñadora de ropa, y de Matthew Knowles, vendedor de presea neuroquirúrgico. Yá de pequeña demostró ser una neña creativa ya inquieta. Empezó a cantar a los cuatro años, y la primer vegada que se xubió a un escenariu supo que de mayor querdría dedicase al espectáculu



Ramón Luis Bande

27 02 2013

ye autor de varios llibros n’asturianu: Verdá o consecuencia, De la vida de les piedre.

A común col músicu Nacho Vegas grabó dos discos, Diariu y Diariu dos.

Ente les sos películes destaquen los llargometraxes de non ficción El fulgor y El Paisano.

Tamién dirixó películes musicales pa bandes y músicos como Manta Ray, Nacho Vegas, Mus, Viva Las Vegas, Aroah o Electra.

Poesia:

Patries palabres d’amor. Publicaciones Ámbitu,

Teatru:

Aurelia. Zapping Teatru,

Narrativa:

Xixón Sound. Ediciones Trabe, 1995. Premiu Nacional d’Ensayu -ETLLA- (ensayu)

Agatha-Aurelia. Publicaciones Ámbitu, 2003 (versión llibre de dos testos de Marguerite Duras)

Discografia:

Diariu -en collaboración col músicu Nacho Vegas- (Astro, 1998).

Diariu dos -en collaboración col músicu Nacho Vegas- (Acuarela, 1999).

Filmografias:

Clip Seronda (2001). Pal discu Actos Inexplicables (Limbo Starr) de Nacho Vegas.

Clip Myriam, la primera (2002). Pal discu No podemos ser amigos (Acuarela) d’Aroah.



Armando Palacio Valdés

27 02 2013


(Entralgo,(Llaviana) Asturies, 4 d’ochobre de 1853 - Madrid, 29 de xineru de 1938) foi un escritor y críticu lliterariu español, perteneciente al Realismu del sieglu XIX.

 

Educóse n’Avilésfasta 1865, añu nel que se treslladó a Uviéu a vivir col so güelu pa estudiar el bachilleratu, lo que, daquella, facíase nel mesmu edificiu de la Universidá.  Ellí lleó na biblioteca la Iliada, d’Homero tornada en versu blancu por José Mamerto Gómez Hermosilla, que lu impresionó fuertemente y abrió’l so interés polalliteratura y la mitoloxía;. Daquella formó parte d’un grupu de mozos intelectuales mayores qu’él de los que se consagraron a la lliteratura Leopoldo Alas y Tomás Tuero, colos qu’entabló una especial amistá.

 

Tres algamar el so títulu de bachiller n’Artes en 1870, decidió siguir la carrera de Lleis en Madrid, que finó en 1874. Perteneció a la tertulia del Bilis club xuntu con otros escritores asturianos. Dirixó la Revista Europea, onde espublizó artículos que llueu esbilló en Semblanzas literarias (1871). Tamién hai bonos retratos lliterarios en Los oradores del Ateneo(1878) y en El nuevo viaje al Parnaso (1879).

 

Diose a conocer como novelista con El señorito Octavio (1881), pero ganó la celebridá con Marta y María (1883). Ente toles sos obres, Palacio Valdés prefería Tristán o el pesimismo (1906), cuyu protagonista encarna’l tipu humano que fracasa pol negativu conceutu que tien de la Humanidá.

 

Armando Palacio Valdés foi un gran creador de tipos femeninos y yera bonu na pintura costumbrista; sabía tamién bosquexar personaxes secundarios. Al contrariu qu’otros autores concede al humor un papel importante na so obra. La so obra ta enforma tornada, especialmente al inglés, y igualmente apreciada fuera d’España; ye seguramente xuntu aVicente Blasco Ibáñez l’autor español del sieglu XIX más lleíu nel estranxeru. El so estilu ye nidiu ensin incluyir neoloxismos nin arcaísmos.

 

 



LLUCHA POR ASTURIES

27 02 2013

LLUCHA POR TI Y POR EL FUTURU D’ASTURIES

OFICIALIDA



JOSE MANUEL CASTAÑÓN

27 02 2013

José Manuel Castañón (n. Pola de Lena, 10 de febrero de 1920 - f. Madrid, 6 de junio de 2001), fue un escritor español. Luchó en el bando nacional, pero muy pronto se desilusionó del régimen de Franco, y en 1957 se exilió voluntariamente enVenezuela. Moletú-Volevá, su novela más conocida, se publicó en Madrid en 1956.