Biografía Mánfer de la Llera

16 03 2011

images.jpgManuel d’Andrés Fernández más conocíu pol pseudónimu lliterariu Mánfer de la Llera, nació en Cuéstes-yos, Ciañu, Llangréu, en 1918 y muerre en Xixón en 2005. Ye autor de cuatro libro onde combina la prosa col versu: Cuentos en versu asturianu (1953), Cielu so tierra (1982), Garrapiellu lliterariu asturianu (1983), y Acaballando sol tiempu (1990).

Empieza a dase a conocer como escritor de monólogos humorísticos y poesía costumbrista, a la manera del tipu de lliteratura que se estilaba nos años de la postguerra, cuando Manfer de la Llera publica los sos primeros versos. Más tarde se interésara pola tema de la mina, sobre’l que traten la mayoría de los sos llibros; nellos entemez la denuncia social, la reivindicación de la llingua asturiana y la quexa esistencialista en formes poemátiques que comunmente averar a la prosa. Bona parte de los sos escritos se publicáron en prensa periódica asturiana y llibretos de fiestes de la so Llangréu natal.

Foi miembru de l’Academia de la Llingua Asturiana y padre de dos autores n’asturianu: Vital d’Andrés y Ramón d’Andrés. Con ésti últimu escribió Manfer de la Llera un “Vocabulariu asturianu de la mina”, publicáu por “Alborá” en 1997. En 1998 apaez na antoloxía El cuentu asturianu trés la guerra d’Antón García al pie de los más destacaos narradores asturianos de posguerra y publica “Cueses vivíes”, unes memories onde recueye vivencies de los duros tiempos d’antes y dempués de la guerra.

Estadísticas Este artículo ha sido visitado  1408  veces


Acciones

Informaciones

Enviar un comentario

Debes estar autentificado para enviar un comentario