Comenius

alumnos en noruega

A continuación podreis leer las impresiones recogidas en los comentarios de estos dos maestros en su reciente experiencia por las tierras del frio conociendo otras formas de trabajar con alumnos/as como vosotros/as…


PINCELAES SOBRE LA VIDA, LA XENTE Y LA ESCUELA EN STORD (NORUEGA) Stord: islla al suroeste de Noruega, asitiada na bocana d’un de los mayores fiordos d’esi país. De costa mui recortada y con golfos y bahíes a esgaya, ye bastante montañosa, anque les cimes nun algamen muncha altura. Tien munchu bosque de coníferes y tamién bayura d’árboles de fueya caediza, y ta equí y acullá estrada de llagos de variada extensión. Abunden tamién per tolos llaos los pastos, les llamargues y les turberes. Quitando dalguna pequeña ciudá, la población vive disperso per la campiña más próxima a la costa en cases de aspectu en xeneral magníficu, de teyaos a dos agües y revestíes toes de madera. Estes viviendes asítien aparentemente ensin orde per tolos llaos, bien de veces arrodiaes cásique pola vexetación y los árboles, vese que nun-yos estorben gota, al contrario de lo que s’estila n’España, onde como ye sabío cualquiera que llevante una casa esbarrumba toa planta verde en bien de metros alredor. Estes cases tiénenles per dientro percurioses, con detalles y adornos a mamplén, lluces indirectes, veles…que contribúin a un ambiente agradable, como correspuende a un llugar onde la vida, sobre too n’iviernu, se fai dafechu en casa. El clima d’esta islla nesta época del añu ye fríu, pero les temperatures nun son especialmente extremes, calteniéndose normalmente penriba los cero grados. Llueve muncho y tira davezu l’airón, y la ñeve fai actu de presencia dacuando, pero menos qu’en interior del país.

Aules grandes, espaciu (bancos formando una “u”) alredor del maestru, onde se fala, s’esplica y se distribuyen les xeres de la xornada. Les meses de los nenos tán axuntaes en grupos. Arimao a les parées otres meses con preseos y materiales (siempre abundantes y bastante bien clasificaos y ordenaos). Nel sitiu del maestru, amás de la pizarra, hai en techu una pantalla extensible, amañosa pa trasparencies, diapositives, etc. Buenes instalaciones en xeneral y bayura de materiales escolares. Ximnasiu grande y bien aperiáu, sala de trabayos manuales y taller, cocina magníficamente instalada. Toos estos espacios y instalaciones utilícense davezu, con aprovechamientu y buena organización… (Sidi)

Del 26 de enero al 5 de febrero de 2008, Isidoro y Mónica fuimos a Stord, una pequeña isla de Noruega. El motivo de nuestro viaje fue un intercambio de profesores dentro del proyecto Comenius “Outdoor Teaching”. Allí durante diez días pudimos observar cómo es su sistema educativo, muy diferente al nuestro, donde lo que más nos llamó la atención fue el comportamiento de los alumnos, el respeto que se tienen entre ellos, el respeto a los profesores y la forma de trabajar. Allí no hay profesores especialistas, ya que un mismo maestro es el encargado de dar todas las asignaturas. Hay un segundo profesor, al que llaman asistente, que está constantemente con los alumnos que tienen algún tipo de dificultad.

Las aulas están dotadas con un gran número de recursos para aplicar en la labor docente. El trabajo suele ser por grupos. Al comienzo de cada asignatura, el profesor explica la lección utilizando un retroproyector, transparencias y el encerado, y a continuación, los alumnos se distribuyen por grupos-estaciones haciendo cada uno de ellos una actividad diferente. Cada cierto tiempo, cada grupo cambia de estación, por lo que todos los alumnos hacen todas las actividades. La clase desarrollada de esta manera es mucho más dinámica y atractiva para los alumnos. Cabe destacar que el comportamiento es excelente, nunca se oye una voz más alta que otra.

Creemos que ha sido una experiencia muy enriquecedora, ya que hemos podido intercambiar vivencias, experiencias y opiniones con los compañeros noruegos.

La próxima reunión de proyecto que está prevista para este curso 2007/2008 tendrá lugar en mayo en Polonia ya os contaremos. (Mónica)

Enviar un comentario

Debes estar autentificado para enviar un comentario